Aktualności

  • Ruszyły obrady jury - autorki bloga z niecierpliwością wyczekują poniedziałku (10.12). Trzymajcie kciuki!
  • Post o Dworcu PKP został poszerzony o 2 wywiady wideo.
  • Ankieta została przeanalizowana i zamknięta.
  • Zmieniłyśmy formę Archiwum.
  • Nasz blog został opublikowany na stronie szkoły.

Weź udział w ankiecie o funduszach unijnych!

Kliknij, aby przejść do ankiety.

piątek, 2 listopada 2012

Centrum Rozwoju Zawodowego

Pełna nazwa projektu:
„Utworzenie lokalnego Centrum Rozwoju Zawodowego”

Informacje ogólne:
Nazwa beneficjenta: Gmina Wrocław
Nazwa funduszu: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Nazwa programu operacyjnego: Dolnośląski Program Regionalny
Nr i nazwa działania: 9.1. Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców
Całkowita wartość projektu: 6 034 152 zł
Wartość wkładu Unii Europejskiej: 3 365 728 zł

Pamiętam czasy dzieciństwa, kiedy przejeżdżając tramwajem przez ulicę Dubois widziałam wielki, charakterystyczny napis "PRALNIA". Był on dla mnie niezwykle fascynujący, chociaż sam budynek był szary i całkowicie zwyczajny. Wielokrotnie wyobrażałam sobie, co może dziać się w środku, miałam wrażenie że owa pralnia to zupełnie inny świat. Chociaż nigdy nie znalazłam się bliżej tego tajemniczego miejsca, dawało mi wiele radości, gdy byłam dzieckiem. Dzisiaj ma tam powstać lokalne Centrum Rozwoju Zawodowego.

Szczerze powiedziawszy, nie słyszałam o tym przed zajęciem się tego bloga, dlatego z ciekawością przeszukałam różne źródła, które mogłyby mi coś powiedzieć na ten temat. Chociaż sama nazwa już mnie zainteresowała, bo w końcu jestem w wieku, kiedy rozwój zawodowy ma dla mnie duże znaczenie, to okazało się, że plany co do tego miejsca są niesamowite.
Centrum Rozwoju Zawodowego, które ma ruszyć w 2013, zaoferuje wiele warsztatów dla zainteresowanych architekturą, konserwacją zabytków czy projektowaniem ubiorów. Zapowiada się, że w CRZ będą odbywać się pokazy projektantów, wystawy artystów i rzemieślników czy spotkania z ekspertami w dziedzinach mody i sztuki, a wszystko po to, by móc rozwijać talenty wśród młodych ludzi. Co więcej, planuje się, że w CRZ młodzież będzie miała okazję współpracować z przedsiębiorcami na różnych płaszczyznach. Co więcej, CRZ nie jest tylko tworzone dla młodzieży, ale i jest tworzone przez młodzież, ponieważ tutaj można było głosować jaką ma nosić ono nazwę.
Jeśli zaś chodzi o część architektoniczną, zapowiedziano że budynek CRZ nie zrezygnuje z industrialnego wyglądu. Ponadto zadbano również o osoby niepełnosprawne, ponieważ będzie funkcjonowała zewnętrzna winda panoramiczna, mająca służyć przede wszystkim osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Nie zapomniano również o takich detalach jak mała architektura w postaci ławek i - co bardzo ważne - stojaków na rowery, więc fani tego rodzaju sztuki nie będą czuć się pominięci, a rowerzyści nie będą mogli narzekać na brak parkingu dla ich pojazdów!
Powstanie CRZ wydaje mi się niezwykle istotne - nie tylko dla pasjonatów, ale i dla całego Wrocławia. Prawdą jest, że jego otwarcie spowoduje ożywienie społeczno-gospodarcze, a także wspomoże rozwój handlu. Wiele młodych osób zyska też możliwość rozwoju, co jest bardzo istotne! 

Na koniec dodam, że nie bezcelowo wspomniałam dzieciństwo i to, jaką budynek pralni odgrywał w nim rolę. Uważam, że to doskonale obrazuje fakt, że Miasto i Unia Europejska dba o to byśmy dostawali to, czego potrzebujemy, niezależnie od naszego wieku. Kiedyś pralnia była dla mnie pretekstem do korzystania z wyobraźni, a niedługo pomoże mi zaspokoić swoją nową najważniejszą potrzebę: samorozwój.

I standardowo porcja zdjęć naszego autorstwa. 







A co Wy sądzicie o powstaniu Centrum Rozwoju Zawodowego?

Dodatkowo podaję galerie, gdzie możecie obejrzeć zdjęcia budynku.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny projekt. Pokazuje, ze Unia dba nie tylko o naszą rozrywkę, ale i o przyszłość.
    Trzymam kciuki dziewczęta!

    OdpowiedzUsuń